Home Exam Results Admit Cards Hall Ticket Exam Time Table Answer Key Admission Contact us

Aug 21, 2013

UPSESSB Admit Card 2013 For TGT & PGT Exam at upsessb.org


Utter Pradesh Secondary Education Service Selection Board has issued UPSESSB Admit Card 2013 or UPSESSB Hall Ticket 2013 for written examination of TGT and PGT recruitment on its official site at upsessb.org so all the related candidates are requested to download their admit card.
Recruitment for Trained Graduate Teacher (TGT) and Post Graduate Teacher (PGT) notification from the UPSESSB was announced before few months. In response lots of candidates has shown their interest and applied for these posts by on-line application process.
Since that all the applied candidates are waiting for the exam date. Exam dates were not announced at that time. Recently UPSESSB has announced the exam date of TGT and PGT. TGT exam is scheduled to take on 25 August and 1 September, 2013 while PGT is scheduled to take on 8 September, 2013.
Exam will be taken in two shifts in a day; morning shift and noon shift. After the announcement of exam dates candidates are searching for the admit card of TGT and PGT. So, now waiting is over and all the candidates can download their admit card from the official site. For that follow the below steps.
· Visit the official site – upsessb.org
· Now links for TGT admit card and PGT admit card are given different, so choose from that.
· Now enter you name, father’s/husband name and date of birth, submit it.
· Admit card will display on you screen.
· Download it for taking print out of it.
If anyone has applied for both TGT and PGT then both admit cards should be downloaded. Don’t forget to take your admit card with you when you go for the exam.
Official site: upsessb.org
{ 0 comments… add one now }
Leave a Comment
窗体顶端
Name *
E-mail *
Website
窗体底端
·
Enter your email address:

Jaipur North Western Railway for Sports Person Graduate Vacancies Recruitment 2013


Jaipur North Western Railway for Sports Person Graduate Vacancies Recruitment 2013
Name & No. of Posts: Sports Person  05 Posts 
Education: Graduate and represented the Country in Olympic Games (Senior category)
Last Date: 26.08.2013
Other Info: Age Limit Min.18- Max.25 Years
Salary: 5,200-20,200 /- per month
Download Complete Notification: Click here

Third Grade teacher notification Rajasthan | panchayat raj 3rd Grade Teacher Recruitment 2013


III Grade Teacher Recruitment 2013 | 3rd Grade Teacher Notification 2013| third Grade teacher notification Rajasthan | panchayat raj 3rd Grade Teacher Recruitment 2013
Rajasthan 3rd Grade Teacher Recruitment 2013 Online Application Forms | RPSC Third Grade Teacher 40000 Jobs Apply Online :-
Third Grade Teacher- 20000 Vacancy(Level- I- 11000 Jobs, Level- II- 9000 jobs)
Dates to Apply Online- 14.08.13 to 04.09.13. (Exam fee deposit last date- 02.09.13)
Qualification- 
1. For Primary Schools- BSTC & RTET Level - 1 Passed.
2. For Upper Primary or Middle Schools-  B. Ed. & RTET Level- II Passed.
Age Limit- 18-35 Years (Age Relaxation as per rules.)
How to Apply- Apply Online at http://examtgt.rajasthan.gov.in/.
Procedure- There will be Separate Advt for each district. The Jila Parishad will be publish the advt and organise separate exam for concerning district. There will be only objective Written exam. There will be no Interview. Separate Merit List will be prepared for each district.
More detail and detailed advt will be availabe athttp://examtgt.rajasthan.gov.in/ from14.08.13

Examphed Rajasthan PHED Online Application Form 2013 for 1294 posts


Examphed Rajasthan PHED Online Application Form 2013 for 1294 posts
www.examphed.rajasthan.gov.in , Rajasthan PHED 2013 Online Application Form for 1294 posts .
Total Number of posts : 1294 posts .
Name of posts .
1. Electrician : 39 posts .
2. Fitter : 48 posts .
3. Line Man : 20 posts .
4. Meter Reader : 68 posts .
5. Pump chalak : 162 posts .
6. Helper : 957 posts .
Education Qualification
1. For 1st , 2nd , 3rd , 5th posts : Candidates should have passed at least 8th class from recognized board or ITI from in electrical or mechanical . Candidates should have experience of at least 5 years .
2. For 4th post : Candidates should have completed or passed the 8th class . For Remaining posts candidates are advised to read the official notification carefully .

Selection procedure : candidates will be selected on merit base and experience of candidates .

How To Apply For These Posts : All those candidates who want to apply for these post need to visit the official website for online registration . The official link is given below .

Official Website :www.examphed.rajasthan.gov.in.
Last date of registration : 05 sept 2013 .
Click here to download official notification for Rajasthan PHED Online Application Form

Rpsconline.rajasthan.gov.in Rajasthan PSC For Sub Inspector and 146 Motor Vehicle vacancies Recruitment 2013


Rajasthan Public Service Commission as the most crucial Government machinery is responsible for releasing notification, conducting examination as well as selection and recruitment of candidates for various departments of the state of Rajasthan. The public Service Commission is serving dedicatedly for supporting the state government for filling up various vacancies in departments as and when required. The PSC functions as the most important nodal agency for the Government of Rajasthan from the recruitment perspective.With the recent announcement, the Rajasthan Public Service Commission has notified for recruitment of Motor Vehicle Sub-Inspector in State Transport Department for the year 2013. The recruitment will follow the norms of Rajasthan State Transport Service. Applications are invited from eligible applicants with adequate qualification and experience.

Advertisement details :The details of the requirements and the eligibility conditions of application are as mentioned underneath Advertisement No: 07/ 2013-14

Important Dates: 
Date of release of notification: 06-Aug-2013
Date of starting of receipt of ONLINE Application: 12-Aug-2013
Date of Closing/ Expiry of Link for ONLINE Application: 15-Sept-2013 till midnight
Date for reckoning Age: 01-Jan-2014

Number of Vacancies: 
Motor Vehicle Sub-Inspector in Rajasthan State Transport Department – 146 posts
Reservation for SC/ ST/ OBC/ Women/ Destitute and PWD candidates will be applicable only for natives of Rajasthan as per state government norms

Selection Procedure: 
The selection of candidates will follow scrutiny of ONLINE Applications, Written Test, Personal Interview followed by Verification of Documents as deemed by the Public Service Commission
Only those candidates selected on the basis of merit will be allowed for recruitment

How to Apply: The interested candidates can apply Online through the web portal http://rpsconline.rajasthan.gov.in or at http://rpsc.rajasthan.gov.in
Download Complete Notification : CLICK HERE

OUCDE Hall Tickets 2013 Osmania University Distance Education Recruitment/Exam Results/Hall Ticket/Call Letter/Admit Card 2013 www.oucde.ac.in


OUCDE Hall Tickets 2013 Osmania University Distance Education Recruitment/Exam Results/Hall Ticket/Call Letter/Admit Card 2013 www.oucde.ac.in
The Osmania University conducted written examination every year for B.Ed (DM) hall tickets 2013 are available to download through the official page. The candidates who are going to apply for the distance mode entrance test for the B.Ed are able to appear their exams from 3 Feb 2013. The OU is founded in 1918 in Hyderabad and since providing the best education via their 1600 acres of campus area. More than 50,000 students are taking the various programmes of education from the Osmania University and the OU conducts the well process for the written exams. The OU is the A grade University by the NAAC and approved on the 2008. Here we are providing the information to download the Bachelor of Education (B.Ed) entrance test Feb 2013 hall ticket. See the below given details.
How to download Hall Ticket

Apply Online India Postal/Sorting Assistant(PA/SA) Recruitment 2013 Exam Results/Admit card download indiapost.gov.in



Apply Online 2013 India Postal/Sorting Assistant(PA/SA) Recruitment 2013 Exam Results/Admit card download indiapost.gov.in
indiapost.gov.in – Admit card for Postal/Sorting Assistant Direct Recruitment Examination 2012-13
India Post Office Recruitment Board has been issued Admit card/Hall Ticket for Postal/Sorting Assistant posts Recruitment Examination 2013 expected on official main portal site indiapost.gov.in.
Direct Recruitment PA/SA Examination - LATEST UPDATE

UPDATE as on 14-AUG-2013
I
The List of shortlisted candidates for the Computer Typing / Data Entry (PAPER II) for Bihar, Haryana, Himanchal Pradesh & Rajasthan Postal Circles is added in the given link below.
II
PAPER II for Assam, Chhattisgarh, Jharkhand, Madhya Pradesh, North East, Odisha and West Bengal Postal Circles is scheduled on 24th and 25th August 2013.The Admit cards for the same have been dispatched. Same also can be downloaded from this website.
III
Selected Candidates called for Paper II can use links on the Screen named "Generate Admit Card" to familiarize with the Steps for appearing in "Typing Test" & "Data Entry Test".

SBI 19000 Clerk Recruitment 2013 www.sbi.co.in SBI 19000 Clerk Recruitment 2013 Notification Apply Online


SBI 19000 Clerk Recruitment 2013 www.sbi.co.in SBI 19000 Clerk Recruitment 2013 Notification Apply Online
SBI 19000 Clerk Recruitment 2013: State Bank of India (SBI) invites application from Indian national eligible candidates for 19000 clerk post recruitment. Candidates those who have all required qualification may apply online on or before last date which will be available in the official advertisement. For more information like educational qualification, age limit, application fee details, selection process etc is given below –

Post names & number of posts – Clerk – 19000 posts.

Educational qualification – Candidates must have Graduation or intermediate passed exam degree at least 60% of marks.

Selection Process – Candidates selection will be done through written test and interview performance.

Important dates –
Official advertisement will publish at the official website of State Bank of India.
Last date for application form – will publish very soon.

How to apply – All interested and eligible candidates those who have all required qualification can apply online by State bank of India official website www.sbi.co.in on or before the last date of application form.

For more information about SBI 19000 clerk recruitment 2013 please visit official advt Click Here..

13Drdo.gov.in DRDO Admit Card Online DRDO CEPTAM Hall Ticket 2013


Drdo.gov.in DRDO Admit Card Online DRDO CEPTAM Hall Ticket 2013
DRDO Admit Card Online DRDO CEPTAM Hall Ticket Download @ www.drdo.gov.in DRDO Ceptam 6 Admit Card DRDO Online Admit Card 2013.
Centre for Personnel Talent Management (CEPTAM) a Unit of Defence Research and Development Organisation (DRDO) Conduct Entry Test for 844 Various Post in the Department. Online Application Form should be filled before the last date 27.05.2013.  DRDO CEPTAM Entry Test will conduct on 25.08.2013.
All of the Candidates Who Applied for DRDO CEPTAM Recruitment 2013 which form Filling Date is Over. Now All of the Candidates are Waiting for the Admit Cards. Thus they Applicable for Giving Exam for entrance in the examination Hall.
Scheme Of Exam :
The written examination will be OMR based and of two hours duration consisting of 150 objective type multiple choice questions.
How To Download DRDO CEPTAM Admit Card | Hall Ticket 2013
The Exam will be held on 25.08.2013 (Sunday). Admit Cards to the candidates who have applied online will NOT be sent by post but shall be made available on website (www.drdo.gov.in) at least 15 days before the date of examination. Download DRDO Admit Card 2013 @ www.drdo.gov.in.
 CEPTAM-06 online admit card (12-08-2013) 

Entry Test 20UP Lekhpal Vacancy Recruitment/Exam Results/Hall Ticket/Call Letter/Admit Card/Answer Key 2013 at bor.up.nic.in


UP Lekhpal Vacancy Form Exam date selection 2013 Results/ Admit Card/ Merit List/ Exam Date/Solved paper 2013 at bor.up.nic.in
Uttar pradesh government now published the guideline for the recruitment for lekhpal vacancy 2013. Now a common written exam for 6000 lekhpal posts will be held on same day at allover UP. Revenue department got the responsibility to publish exam calendar, exam date and notification date. This year all post which is going to free in 2014-2015 will be also flied through this vacancy. Revenue council will provide question paper and OMR sheet for the examination. They will also decide the examination center with DM.  After that district magistrate will call candidates for interview. Interview test will be held on the same day all over UP. On the other hand recruitment process of previous lekhpal vacancy has been suspended. As we know lekhpal is the post of district cadre so recruitment process will be done on district level. Recruitment process will be initiated from the next month. Application form fee for general candidates will be res 300 and for sc / st candidates application form fee will be 150 only.

Exam pattern: written exam will carry total 90 marks. All questions will be objective type of the question paper.
An interview test of 10 marks will also conducted for the selection of the eligible candidates.
Revenue board will prepared a merit list on the basis of written exam and interview marks

Note: online application form, notification and exam date related news and other information will be available here shortly.

UP Lekhpal Vacancy Form Exam date Results/ Admit Card/ Merit List/ Exam Date/Solved paper 2013